İzmir Büyükşehir Belediyesi, Ödemiş’te yürüttüğü altyapı ve üstyapı yatırımlarıyla ilçenin çehresini değiştiriyor. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından tamamlanan yağmur suyu ayrıştırma, içme suyu iletim hattı ve şebeke güçlendirme çalışmalarının ardından Yol Yapım, Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı ekipleri sahaya indi. İlçe merkezindeki yol yenileme çalışmaları ile tarihi Birgi Mahallesi’ndeki düzenlemeler eş zamanlı olarak devam ediyor.
Altyapı tamamlandı, üstyapı çalışmaları hızlandı
İZSU tarafından Emmioğlu, Umurbey ve Cumhuriyet mahallelerinde yürütülen yağmur suyu ayrıştırma projesi kapsamında önemli altyapı yatırımları hayata geçirildi.
Çalışmalar kapsamında:
-
4 kilometrelik ana kolektör yağmur suyu hattı,
-
350 metre sıra ızgara,
-
200 adet tekli ızgara imalatı
tamamlandı.
Özellikle yoğun yağışlarda yaşanan su baskınlarının önüne geçmeyi hedefleyen çalışmaların ardından bölgelerde yol ve kaldırım düzenlemelerine başlandı.
Tarihi Birgi'ye doğal taş kaplama
UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi'nde yer alan Birgi Mahallesi'nde tarihi dokuya uygun üstyapı çalışmaları sürüyor.
Proje kapsamında:
-
8 bin metrekare granit küp taş kaplaması,
-
4 bin metrekare andezit taş kaldırım,
-
2 bin metrekare andezit bordür imalatı
gerçekleştiriliyor.
Yağmur sularının sağlıklı şekilde tahliye edilmesi amacıyla granit yağmur olukları da döşeniyor. Birgi’de kaldırım çalışmalarının yüzde 90’ı tamamlanırken, granit taş kaplamalarının ise yüzde 50’si bitirildi.
İlçe merkezinde 6 bin 300 ton asfalt serildi
Ödemiş merkezde altyapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından asfalt serimi hız kazandı.
Çalışmalar kapsamında:
-
İnönü Mahallesi 712 Sokak'a 1.100 ton,
-
Cumhuriyet Mahallesi Kurtuluş Caddesi'ne 2.800 ton,
-
Umurbey Mahallesi İstasyon Caddesi'ne 2.400 ton
olmak üzere toplam 6 bin 300 ton asfalt serildi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri, Fakülte Caddesi, Fabrika Caddesi ve Mercan Sokak'taki yol yenileme çalışmalarını etaplar halinde sürdürmeye devam edecek.
İçme suyu altyapısı güçlendirildi
İZSU, Ödemiş’in içme suyu altyapısını güçlendirmek amacıyla da yeni yatırımları devreye aldı. İlçe merkezinin su iletim kapasitesini artıracak ana iletim hattının yenilenmesine yönelik çalışmalar sürerken, yeni sondaj kuyuları açılarak mevcut kaynaklar desteklendi.
Yapılan düzenlemeler sayesinde geçmiş yıllarda su sıkıntısı yaşanan mahallelerde önemli ölçüde iyileşme sağlanırken, ilçenin içme suyu arz güvenliği de güçlendirilmiş oldu.