Japon otomotiv devi Mitsubishi, büyük bir krizle karşı karşıya. Özellikle Kuzey Amerika’daki bayiler, sıfır araç satışlarının kârlı olmaktan çıktığını belirterek, ikinci el araçlara yönelmeye başladı.
Mitsubishi Kuzey Amerika CEO’su Mark Chaffin’e gönderilen bayi notu, markanın acil önlemler alması gerektiğini vurguluyor. Bayiler, yeni araç satışlarının zarar ettirdiğini belirterek, markadan daha fazla destek talep ediyor.
Bayiler kâr edemiyor, satışlar düşüşte
Haber kaynaklarına göre bazı bayiler aylık 80 bin dolar zarar ettiğini, bir kısmı ise 18 aydır kâr edemediğini dile getiriyor. Sıfır araç satışlarının düşmesi nedeniyle bazı bayiler Mitsubishi markasını tamamen bırakma noktasına geldi.
Şirketin en büyük sorunu, ürün gamının eskimiş olması. Mitsubishi’nin tek yeni modeli Outlander PHEV, ancak diğer modeller müşteri çekmekte zorlanıyor.
Mitsubishi küresel satış tahminlerini düşürdü
Artan zararlar nedeniyle Mitsubishi, küresel satış ve net kâr tahminlerini aşağı çekmeye başladı. Bayilere yönelik bonus ödemeleri ve daha düşük satış hedefleri gibi önlemler alınsa da, şirketin geleceği belirsizliğini koruyor.