İZMİR

Kirazlı çocuklar karne sevincini Doğal Yaşam Parkı’nda yaşadı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın Kiraz ziyareti sırasında çocuklara verdiği söz yerine geldi. Örencik Zeybekler İlkokulu ve Ortaokulu öğrencileri, karne öncesinde İzmir Doğal Yaşam Parkı’nı ziyaret ederek hem eğlendi hem de farklı hayvan türlerini yakından tanıma fırsatı buldu.

Abone Ol

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın geçtiğimiz hafta Kiraz’da çocuklara verdiği söz, öğrenciler için unutulmaz bir karne anısına dönüştü. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen gezi kapsamında Örencik Zeybekler İlkokulu ve Ortaokulu öğrencileri, İzmir Doğal Yaşam Parkı’nda doğayla iç içe bir gün geçirdi. Karne heyecanı öncesinde düzenlenen etkinlikte öğrenciler, yılın yorgunluğunu atarken daha önce yakından görme fırsatı bulamadıkları birçok hayvan türünü keşfetti. Programa 207 öğrenci, 16 öğretmen ve velilerin yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Veteriner İşleri Dairesi Başkanı Hüseyin Gökhan Özdemir, Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Anıl Kaçar ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı katıldı.

Başkan Tugay çocuklarla bir araya geldi

İzmir Doğal Yaşam Parkı’nda öğrencilerle sohbet eden Başkan Tugay, parkın Türkiye’nin en büyük doğal yaşam alanlarından biri olduğunu belirtti. Parkta 140 farklı türden 1500’ün üzerinde hayvanın yaşadığını anlatan Tugay, çocuklara doğa sevgisi ve hayvanların korunmasının önemi hakkında mesaj verdi. Doğal Yaşam Parkı’nın sadece hayvanların görüldüğü bir alan olmadığını, aynı zamanda çocuklara doğa bilinci kazandıran önemli bir merkez olduğunu ifade eden Tugay,

“Dünya bütün canlı türleriyle güzel. İnsanlar bu dünyada yalnız yaşamıyor. Pek çok canlı türüyle birlikte yaşıyoruz. Hepsinin bu dünyada yaşam hakkı var ve hepsine saygı duymamız gerekiyor”

dedi. Çocukların bu alanı mutlaka görmesi gerektiğini belirten Tugay, doğayla uyum içinde yaşamanın gelecek nesiller açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

“Kendinizi hiçbir zaman yalnız hissetmeyeceksiniz”

Kirazlı öğrencilere seslenen Başkan Tugay, belediye olarak çocukların eğitim hayatlarına ve sosyal gelişimlerine destek olmaya devam edeceklerini ifade etti. Tugay,

“Okulunuzun daha da güzel olması için elimizden geleni yapacağız. Kendinizi hiçbir zaman yalnız hissetmeyeceksiniz. Belediye başkanınız, amcanız, büyüğünüz olarak sizlerin daha güzel ortamlarda eğitim alması, keyifli etkinliklere katılması ve İzmir’i daha yakından tanıması için çalışacağız”

diye konuştu. Çocuklarla tek tek ilgilenen Tugay, öğrencilerin eğitim hayatları, hayalleri ve geleceğe dair düşünceleri hakkında sohbet etti. Geleceğe umutla baktığını belirten Tugay, “Hep birlikte daha iyi olacağız. Sizler büyüdüğünüzde umarım Türkiye ve dünya çok daha güzel bir yer olacak. Öğretmenlerinizle, belediyede çalışan arkadaşlarımızla ve sizlerle birlikte bu dünyayı daha güzel bir yer haline getireceğiz” ifadelerini kullandı.

Fil ailesiyle özel buluşma

Etkinliğin en renkli anlarından biri ise öğrencilerin fil ailesini ziyaret ettiği bölüm oldu. Başkan Tugay, çocuklarla birlikte İzmir Doğal Yaşam Parkı’nın simgelerinden biri olan fillere elma ve havuç verdi. Tugay, çocuklara parkta yaşayan fil ailesinin hikâyesini de anlattı. Anne Begümcan ve baba Winner’ın yavruları olan İzmir, Deniz ve Ege’nin İzmir’de doğduğunu hatırlatan Tugay, öğrencilerle birlikte filleri yakından inceledi. Öğrenciler gün boyunca aslanlardan sürüngenlere, farklı kuş türlerinden diğer canlılara kadar birçok hayvanı gözlemledi. Bazı çocuklar ilk kez bir fili yakından görmenin heyecanını yaşarken, bazıları ise özellikle sürüngenler bölümünde vakit geçirdi.

Öğrencilerden Başkan Tugay’a teşekkür

Doğal Yaşam Parkı gezisinden büyük mutluluk duyan öğrenciler, yaşadıkları heyecanı anlattı. 8’inci sınıf öğrencisi Eda Geleş, “Hayatımda buraya geleceğimi hiç düşünmezdim. Başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Bize bu fırsatı verdiği için çok mutlu olduk” dedi. Ayşegül Baysal ise Doğal Yaşam Parkı’nı ilk kez ziyaret ettiğini belirterek,

“Burada çok güzel filler ve yılanlar gördüm. En çok yılanları sevdim. Başkanım, bizi buraya getirdiğiniz için çok teşekkür ederim”

ifadelerini kullandı. 6’ncı sınıf öğrencisi Rabia Koç da uzun zamandır Doğal Yaşam Parkı’nı görmek istediğini belirterek,

“En çok bukalemunları beğendim. Renk değiştirmeleri ilginçti. Yılanların bu kadar büyük olduğunu düşünmüyordum, görünce şaşırdım”

diye konuştu. Hazal Yılgıner ve Yurdagül Seyri de geziden duydukları mutluluğu dile getirerek, hayvanları yakından görmenin kendileri için çok güzel bir deneyim olduğunu söyledi.

Karne mutluluğu etkinlikle taçlandı

Günün sonunda öğrenciler kendileri için hazırlanan hediyeleri alarak Kiraz’a döndü. Karne sevincini doğayla iç içe bir etkinlikle yaşayan öğrenciler, unutamayacakları bir gün geçirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Başkan Cemil Tugay’ın Kiraz ziyareti sırasında verdiği söz doğrultusunda Örencik Zeybekler Ortaokulu’nda öğrenciler için ayrıca karne şenliği düzenleyecek. Belediye, çocukların sosyal, kültürel ve eğitim hayatlarına katkı sağlayacak etkinlikleri kent genelinde sürdürmeye devam edecek.