Türk sinemasının usta oyuncusu Kadir İnanır, tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirmesinin ardından bugün düzenlenen törenle son yolculuğuna uğurlandı. Sanat, siyaset ve iş dünyasından çok sayıda ismin katıldığı törende, İnanır'ın sevenleri duygu dolu anlar yaşadı.
Çoklu organ yetmezliği nedeniyle hayatını kaybetti
Bir süredir Acıbadem Fulya Hastanesi'nde tedavi gören 77 yaşındaki Kadir İnanır, önceki gün çoklu organ yetmezliği nedeniyle yaşamını yitirdi. Usta sanatçı için ilk tören Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde düzenlendi.
Törene İnanır'ın ailesi, yakın dostları, sanat camiasından isimler, sevenleri ve çok sayıda siyasi parti temsilcisi katıldı. Duygusal anların yaşandığı törende, İnanır için veda konuşmaları yapıldı.
Bakırhan: “Özlemini duyduğu barışı getireceğiz"
Törene katılan DEM Parti Eş Genel Başkanı Tuncer Bakırhan da gazetecilere açıklamalarda bulundu.
Bakırhan, şu ifadeleri kullandı:
“Türkiye’nin başı sağolsun. Çok önemli bir sanatçıyı, çok önemli bir demokratı kaybettik. Bir kişi eksildik. Barışsever birisiydi. Sürekli hak ihlallerine uğrayan insanların yanındaydı. 80’lerde darbe karşıtıydı. Sonrasında işçilerin, emekçilerin hak arama mücadelesinin yanındaydı. 2013-2015 tarihlerinde Kürt meselesinin çözümü için başlayan süreçte akil insanlarda yer aldı. Sonrasında da Türkiye’de başta Kürt meselesi olmak üzere demokratikleşmeye kafa yordu, emek verdi. Büyük bir kayıp. Çok değerli bir insandı. Sadece bir sanatçı değildi, demokrattı ve bir devrimciydi. Türkiye’nin, Karadeniz halkının, devrimcilerin, demokratların başı sağolsun. Onun özlemini duyduğu barışı inşallah bir gün bu topraklara getireceğiz sözünü veriyoruz."





