İZMİR GENEL

İzmirli çocuklar hayallerini kodladı, İzmir'in hikayelerini e-kitapta topladı

İzmir'de 5. sınıf öğrencileri, hayallerinden ilham alarak yazdıkları hikayeleri yapay zeka araçlarıyla dijitalleştirdi, İzmir'in öyküsünü geleceğe taşıdı.

Abone Ol

İzmir'de Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İçerik Geliştirme Ekibi Robokod'un yürüttüğü "Hayalden Kitaba: Düşlerini Kodlayan Çocuklar Atölyesi" projesi kapsamında, Buca 30 Ağustos Ortaokulu 5'inci sınıf öğrencileri İzmir ile ilgili hikayeler yazdı. Çocuklar, hayallerini yapay zeka destekli tasarım araçlarıyla dijitalleştirerek "İzmir'in Hikayeleri" başlığı altında bir e-kitap oluşturdu. Proje koordinatörü Gürnüş Öztürk, "Çocuk gözüyle İzmir'i yazdılar. Dünyanın herhangi bir yerinden, başka çocuklar İzmir’i onların gözünden okuyabilecek" dedi.

Hayal gücünden dijital dünyaya uzanan yolculuk

Proje kapsamında 4 pilot okulda gerçekleştirilen çalışmalarda öğrenciler, İzmir'in tarihi, kültürel ve gastronomik özelliklerini araştırarak kendi hikayelerini oluşturdu. Her öğrenci, seçtiği konu doğrultusunda bir karakter yarattı. Saat Kulesi, Albatros, gevrek ve boyoz gibi İzmir'e özgü unsurlar hikayelerde hayat buldu. Öğrenciler, yazdıkları hikayeleri bilişim dersinde "Canva" gibi tasarım uygulamalarını kullanarak görselleştirdi ve yapay zeka destekli düzenlemelerle zenginleştirdi.

Proje Koordinatörü Gürnüş Öztürk, "Çocuklar mekanları ve kahramanları hayal güçleriyle tasarladı. Hikayelerinde İzmir’in tarihine, kültürüne ve ruhuna dokundular. Sonuçta ortaya, çocuk gözüyle İzmir’i anlatan dijital bir kitap çıktı" ifadelerini kullandı.

Küçük yazarların İzmir macerası

Proje sayesinde öğrenciler, sadece yazarlık değil, dijital tasarım ve sunum becerilerini de geliştirdi. 30 Ağustos Ortaokulu Bilişim Öğretmeni Fatma Kırcalı, "Başta 5. sınıf öğrencileri zorlanabilir diye düşündük, ancak çok hızlı adapte oldular. Mail açmayı, tasarım yapmayı ve yapay zeka araçları kullanmayı öğrendiler" dedi.

Türkçe Öğretmeni Neşe Kaya Toker de, "Normalde yazdıkları hikayeleri sadece biz okuyorduk. Şimdi ilk kez yazdıkları metinler farklı insanlara ulaşacak. Öğrenciler için bu, büyük bir motivasyon kaynağı oldu" şeklinde konuştu.

Bir serçenin gözünden İzmir, Atatürk'le bir dertleşme

Projeye katılan öğrenciler, farklı bakış açılarıyla İzmir’i anlattı:

  • Ali Tuğra Çalışkan (11), "Yer altındaki İzmirli" adlı hikayesinde kültürel mirasa sahip çıkmanın önemini vurguladı.

  • Rüya Alyamaç (11), "Serçe Cici'nin İzmir Macerası" adlı öyküsünde, yavru bir serçenin gözünden İzmir’i keşfetmeyi anlattı.

  • Uras Kırhan (11), "İzmir'de Macera" hikayesiyle kentin tarihi mekanlarına bir yolculuk yaptı.

  • Ayşenaz Çatın (11), Alzheimer hastası bir büyükanneyi ve unutulmuş anıları kaleme aldı.

  • Berrin Sakallıoğlu (11) ise "Sarah" karakteriyle, Atatürk'le dertleşilen bir zaman yolculuğuna imza attı.

Çocukların gözünden bir kentin hafızası

Projeyle hem yazılı anlatım hem de dijital içerik üretimi alanlarında yeteneklerini sergileyen çocuklar, İzmir'in hikayelerini geleceğe taşıdı. Oluşturulan dijital kitabın, Türkiye'nin farklı bölgelerindeki ve hatta dünyanın dört bir yanındaki çocuklara İzmir’i çocuk gözüyle tanıtması hedefleniyor.