İzmir'de toplu taşıma kullanıcılarının sıklıkla tercih ettiği İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin teknoloji odaklı iştiraki İzmir İnovasyon ve Teknoloji A.Ş. (İZTEKNOLOJİ) tarafından geliştirilen İzmirimKart mobil uygulaması, yine teknik sorunlarla gündeme geldi.
Sabah saatlerinden itibaren hata veren uygulama nedeniyle dijital bakiye yükleme işlemi gerçekleştirilemezken, birçok kullanıcı mağdur oldu. Daha önce de benzer sorunlar yaşayan vatandaşlar, yetkililerden kalıcı bir çözüm bekliyor. Şikayetlerini İzmir İnovasyon'a iletmek isteyen vatandaşlar, şirketin açılmayan internet sitesinden ötürü çaresiz kalıyor.
Dijital kart özelliği var ancak kullanabilmek büyük şans
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım sistemine entegre olarak kullanılan İzmirimKart mobil uygulamasının sıklıkla hata vermesi, dijital kart özelliğinden yararlanmak isteyen kullanıcıları zor durumda bırakıyor. Özellikle yanında nakit taşımayan ve tüm işlemlerini mobil uygulama üzerinden yapan yolcular, toplu taşımada büyük sorun yaşıyor.
Uygulamadaki arıza nedeniyle dijital bakiye yükleme işlemleri gerçekleştirilemiyor. Bunun yanı sıra ihbar hattımıza gelen şikayetlere göre şehir genelinde bulunan fiziksel kart yükleme otomatlarının çoğunun bozuk veya çalışmaz durumda olduğu belirtiliyor. Özellikle otobüs ve İZBAN kullanıcıları, yolculuk öncesinde bakiyelerini yükleyemediği için mağduriyet yaşıyor.
İZBAN istasyonlarında bozuk otomatlar
İzmirliler kartlarına para yüklemek için otomat kullanmak istediğinde yolda kalma tehlikesi ile karşı karşıya kalıyor. Özellikle İZBAN istasyonlarına yerleştirilen para yükleme otomatları sıklıkla kullanılamaz duruma oluyor.
Bu otomat sistemlerinin çoğunluğunda yazılımsal veya elektronik aksan sorunu yaşanıyor. İzmirliler de çözümü İzmirimKart uygulamasında arasa da bu uygulama da sıklıkla hata veriyor.
Bu sorun İzmirlilerin haricinde şehre dışarıdan gelen vatandaşları ve turistleri de etkiliyor. Fiziksel karta sahip olmayanların başvurduğu dijital kart çözümü de kullanıcıları yarı yolda bırakıyor.