İZMİR

İzmir akıllı trafik sistemi projesine ne oldu?

İzmir'in yıllardan bu yana çözülemeyen trafik sorunu trafiğe çıkan araç sayısının artışı ile birlikte daha da içinde çıkılmaz bir hal almaya başladı. Özellikle sabah, mesai saatlerinden başlaması ile birlikte trafik yoğunluğu İzmirlileri adeta çileden çıkartıyor. Aynı şekilde akşam saatlerinde, mesailerin bitmesiyle yine trafik çilesi başlıyor. Başka Tugay, İzmir'in trafik sorununu çözeceğin söylemişti fakat göreve geldiği günden bu yana trafikte gözle görülür bir rahatlama olmadı.

Abone Ol

Cemil Tugay'ın akıllı trafik sistemi vaadi ilk 180 günde hayata geçirilerek İzmir trafiği rahatlayacaktı. Kısmen yapılmış yerler olsa da, İzmir trafiği her geçen gün içinden çıkılmaz hale geldi ve trafik sorunu şehrin en önemli sorunlarından biri olmaya devam ediyor. Trafik rahatlamadığı gibi 14 ayda daha da kötü hale geldi. Cemil Tugay, göreve geleli 417 gün oldu. Fakat İzmir trafiğinde gözle görülür bir rahatlama maalesef olmadı. 

Akıllı kavşaklar akıcı trafik sloganı ile yola çıkılmıştı

Özellikle Adnan Menderes Havaalanı'ndan şehrin diğer ucu olan Bayraklı ve Karşıyaka'ya gitmek vatandaşlar için bir çile haline gelmiş durumda. Cemil Tugay, 8 Mart 2024 tarihinde yapmış olduğu sosyal medya paylaşımında şu ifadelere yer vermişti; 

"Akıllı Trafik Sistemi ile İzmir Geleceğe Doğru Gidiyor. Tüm ana kavşaklar akıllı olacak bu düzenlemeyle trafik akış hızı en az %10 iyileşirken bekleme süreleri azalacak."

Asıl mesele, Karşıyaka bölgesindeki trafik yoğunluğunu gözle görülür bir şekilde azaltmak. Fakat bu pek de mümkün olmadı.  Başkan Cemil Tugay 'trafik önceliğim' demişti. İzmir’de “akıllı” kavşaklar ile akıcı trafik sloganıyla yola çıkmıştı. Fakat akıllı kavşakların yani akıllı butonların düzgün çalışmadığı ve bir çözüm olmadı ortada. Cemil Tugay, Ekim 2024'te yapmış olduğu açıklamada ise şu ifadelere yer vermişti; "Yapılan pek çok hizmette daha fazla veriye ve verileri daha hızlı analiz etmeye ihtiyaç olduğunu ifade eden Başkan Tugay, “Yapmaya çalıştığımız şey bu. Teknoloji şirketimizle, yapay zekâ konusunda araştırmalarımızla, hizmetlerimizi dijitalleştirerek hızlandırma çabamızla, aslında önümüzdeki 10-20 yılı hedefleyen çalışmalar yapıyoruz. Bu şehirde hatalı trafik düzenlemesi nedeniyle nerede trafiğin daha sıkıntılı olduğunu bilmek istiyorum." Aradan geçen süre zarfında trafiğin nerede sıkıntılı olduğu anlaşılmamış gözüküyor. Bunun en büyük kanıtı yaşanan trafik yoğunluğu.

Yaz aylarındaki trafik yoğunluğu merak konusu

1 ay önce basında yapay zekanın yerel yönetimde en etkin kullanıldığı alanların başında trafik yönetimi ile toplu taşıma optimizasyonu geldiği ve yaz aylarında Çeşme’den Karşıyaka’ya dönüş yolunda Üçkuyular arabalı feribotunu kullanıp kullanmama kararımızı bilimsel verilere dayanarak çok kısa zamanda verebileceği söylenmişti. Geliştirilmekte olan sistem ile trafik akışı, sürücü davranışları ve gerçek zamanlı veriler analiz edilerek bir sonraki feribotta kaç araçlık yer kaldığını yoldayken dijital ekranlarla, mobil cihazlarımızla görebilecek ve karar alabileceği söylenmişti. Yaz ayları yaklaşıyor, hep birlikte İzmir trafiğinde neler olup olmadığını İzmirliler görecek.