Sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan fenomenlik ve influencerlık mesleklerinde reklam içerikleri daha sıkı kurallara tabi olacak. Ticaret Bakanlığı, reklam paylaşımlarında tüketiciyi yanıltabilecek uygulamalara karşı yeni önlemler alıyor.

Etiket ve açıklama zorunluluğu


Artık sosyal medya ünlüleri, bir ürünün tanıtımını yaparken “#Reklam”, “#Sponsor”, “#İşbirliği”, “#Hediye” veya “#Davet” gibi ifadelerden en az birini açıkça kullanmak zorunda. İndirim, fırsat ve kampanya gibi iddialar kanıtlarla desteklenmek zorunda olacak.

S 3Dc30F389B30B50310D8Faa43Dd2Dcb2B4Fe4F04

Yasaklanan uygulamalar


Fenomenlerin, ürünleri ücretsiz denemiş gibi göstererek veya abartılı reklamlar yapması yasaklanacak. Özellikle sağlık, finans ve güzellik sektöründe yapılan yanıltıcı reklamlar hedef alınacak. Ayrıca falcılık, medyumluk, yasa dışı bahis, tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içeceklerin reklamları ile çocuklara yönelik reklamlar tamamen yasaklanacak.

Nemrut Dağı'nda sazını parçalayan türkücüye soruşturma
Nemrut Dağı'nda sazını parçalayan türkücüye soruşturma
İçeriği Görüntüle

Ceza ve yaptırımlar


Kurallara uymayan fenomenlere para cezası uygulanacak. Düzenlemeyle e-ticarette tüketici hakları korunurken, sosyal medya reklamlarının şeffaf ve kanıta dayalı olması amaçlanıyor.

Kaynak: Haber Merkezi