İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda sürdürülen Erasmus+ faaliyetleri kapsamında, 2024-2025 eğitim öğretim yılı boyunca yaklaşık 400 öğrenci ve 470 öğretmen Avrupa’daki çeşitli ülkelere hareketlilik programlarıyla katılım sağladı. Katılımcılar, edindikleri deneyimleri Europass belgeleriyle uluslararası geçerliliğe kavuşturdu. Bu süreç, bireysel gelişimin yanı sıra İzmir’in eğitim kurumlarının Avrupa ile iş birliğini de güçlendirdi.
Erasmus Günleri coşkuyla kutlandı
Yıl içinde dikkat çeken etkinliklerden biri olan “Akreditasyon Şenliği ve Erasmus Günleri”, konsorsiyum ortağı okulların katılımıyla coşkulu bir şekilde gerçekleştirildi. Öğrenciler, etkinlik kapsamında robotik, yapay zekâ, STEAM, yeşil girişimcilik ve yenilikçi öğretim yöntemlerine dair atölye çalışmalarında uygulamalı deneyim kazandı. Yarışmalarda dereceye giren öğrenciler ödüllerini alırken, sahne performansları şenliğe renk kattı.
Uluslararası eğitim uzmanlarından destek
Müdürlük, Erasmus+ projeleriyle sadece hareketlilik değil, aynı zamanda çağdaş ve teknoloji destekli öğrenme ortamlarının kurulmasına da öncülük etti. Türkiye Ulusal Ajansı’nın desteğiyle gerçekleşen eğitim programları kapsamında uluslararası eğitim uzmanı Emma Abbate, “Esnek Öğrenme Ortamları ve Geleceğin Sınıfları Laboratuvarları” temalı üç günlük bir eğitim verdi. Ayrıca FCL Eğitim Elçisi tarafından yürütülen hizmet içi eğitimlerde öğretmenlere yönelik yenilikçi ders senaryoları ve teknoloji entegrasyonuna yönelik içerikler paylaşıldı.
Geleceğin sınıfları İzmir’de kuruldu
Eğitimde teknoloji ve tasarım odaklı dönüşüm hedefi doğrultusunda İzmir’in ilk akredite Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı, Torbalı Bilim ve Sanat Merkezi’nde kuruldu. Aliağa, Bayraklı, Adnan Mazıcı, Tire ve Bornova’daki çeşitli ilkokul ve bilim-sanat merkezlerinde de FCL sınıfları hizmete alındı. Yeni eğitim-öğretim yılı öncesi tamamlanan bu sınıflar, öğrencilerin yenilikçi ve etkileşimli öğrenme süreçlerine entegre olmalarını sağlayacak.
Projelerde iş birliği ve kapasite artırımı hedeflendi
Yıl boyunca konsorsiyum okullarına yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlenerek Erasmus+ süreçlerinin daha etkin yönetilmesi sağlandı. Bu toplantılarda, projelere katılan öğretmenler deneyimlerini paylaşarak iyi örneklerin yaygınlaştırılmasına katkı sundu. Ayrıca yeni proje fikirleri üretme, mantıksal çerçeve oluşturma ve başvuru süreçlerine dair eğitimlerle kurumsal kapasite artırımı hedeflendi.
İzmir, eğitimde dönüşümün adresi oldu
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu kapsamında gerçekleştirdiği bu çok yönlü çalışmalar, İzmir’i sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da eğitimde dönüşümün önemli aktörlerinden biri haline getirdi. Müdürlüğün yürüttüğü projeler, öğrenciler ve öğretmenler için sürdürülebilir bir öğrenme vizyonunu desteklerken, İzmir’i uluslararası eğitim arenasında güçlü bir konuma taşıdı.





