İZMİR

Ankara-İzmir YHT hattı kapsamında yapılan Köroğlu Tüneli'nde ışık göründü

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde kritik öneme sahip Köroğlu Tüneli kazı çalışmalarının tamamlandığını açıkladı. “Işık göründü” töreniyle projenin önemli bir eşiği geride bırakıldı.

Abone Ol

Ankara-İzmir YHT hattının en uzun tüneli olan Köroğlu Tüneli, 5 bin 142 metre uzunluğuyla hattın en zorlu kesimlerinden birini oluşturuyor. Bakan Uraloğlu, tünelin Afyonkarahisar’ın kuzeydoğusunda, Bayat ilçesine yaklaşık 5 kilometre mesafede yer aldığını bildirdi.

Tünel, 13,5 metre çapındaki ana tünelin yanı sıra 4 bin 967 metre uzunluğunda ve 4,5 metre çapında kaçış tüneline sahip. Kaçış tüneli, her 500 metrede ana tünele bağlanan 9 bağlantı tüneli ve 10 manevra cebi ile destekleniyor.

YHT hattı seyahat sürelerini kısaltacak

Ankara-İzmir YHT projesi, mevcut demir yolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafeyi 624 kilometreye indirecek. Polatlı-Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir kesimlerini kapsayan projede toplam 505 kilometrelik prestij hattı inşa ediliyor.

Hat üzerinde planlanan istasyonlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Emirdağ
  • Afyonkarahisar
  • Uşak
  • Alaşehir
  • Salihli
  • Manisa
  • Muradiye
  • Ayvacık
  • Emiralem
  • Menemen

Hat genelinde ayrıca 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez, 177 üstgeçit ve 244 altgeçit inşa edilecek.

Bakan Uraloğlu, hattın tamamen hizmete girmesiyle Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir’de yaşayan yaklaşık 11,5 milyon kişinin hızlı tren konforundan faydalanacağını belirtti.

Seyahat sürelerinde sağlanacak avantajlar şu şekilde açıklanabilir:

  • Ankara-İzmir: 7 saat → 3,5 saat
  • Ankara-Afyonkarahisar: 1 saat 40 dakika
  • Ankara-Uşak: 2 saat 10 dakika
  • Ankara-Manisa: 2 saat 50 dakika

YHT hattı, hem yolcu taşımacılığında konforu artıracak hem de kara yoluna olan bağımlılığı azaltarak Türkiye’nin demir yolu altyapısında önemli bir dönüm noktası olacak.