Gazeteci Fatih Altaylı’nın, Ahbap Derneği Başkanı Haluk Levent’e yönelik olarak 6 Şubat depremleri sonrası toplanan yaklaşık 3 milyar liralık bağışın kullanımına ilişkin bağımsız denetim raporlarının kamuoyuna açıklanması çağrısının ardından Levent’ten yanıt geldi. Altaylı, Levent’in kendisine verdiği cevabı köşe yazısında paylaştı.
"Canlı yayında tek tek hesap vereceğim"
Haluk Levent’in Fatih Altaylı’ya gönderdiği mesajda, “Sevgili Abim, sana çok çok teşekkür ediyorum. Çok çok haklısın. 10 ay kadar önce denetim geçirmiştik. Düzenli denetleniyoruz. Yakında başlayacak denetim sonrası canlı yayında tek tek kuruşuna kadar hesap vereceğim. Sana sözüm söz. Bu mesaj burada kalsın. Bu konudaki hassasiyetin ve duyarlılığın için sana minnettarım.” ifadeleri yer aldı.
Altaylı da yazısında Levent’e teşekkür ederek, şeffaflık vurgusu yaptı.
“Bağımsız denetim raporları açıklanmalı” çağrısı
Fatih Altaylı, söz konusu yazısında deprem sürecinde yapılan yardımların yalnızca kamu denetimiyle değil, bağımsız denetim kuruluşları tarafından da incelenmesi gerektiğini belirtti. Altaylı, denetim raporlarının kamuoyuna açıklanarak Ahbap Derneği’nin internet sitesinde sürekli erişime açık tutulması gerektiğini ifade etti.
Altaylı ayrıca tüm mali tabloların da şeffaf biçimde paylaşılmasının önemine dikkat çekerek, bunun toplum güveni açısından kritik olduğunu vurguladı.
“Şeffaflık örnek olabilir” değerlendirmesi
Yaşanan gelişmelerin ardından Haluk Levent’in geçmişte yaşadığı çek krizi de yeniden gündeme gelirken, Ahbap Derneği’nin 6 Şubat depremleri sürecinde topladığı yaklaşık 3 milyar liralık bağışın kullanımına ilişkin tartışmalar da yeniden kamuoyunun odağına yerleşti. Altaylı, şeffaflık adımlarının diğer sivil toplum kuruluşları için de örnek teşkil edebileceğini ifade etti.





