TAV Havalimanları, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda sese ve kalabalığa duyarlı özel gereksinimli yolcuların ihtiyaçlarına yönelik “Sessiz Oda” uygulamasını başlattı. Otizm, Down sendromu ve serebral palsi tanısı bulunan bireyler için tasarlanan bu özel alan, seyahat sürecinde karşılaşılabilecek stresli durumlara karşı huzurlu bir ortam sağlamayı amaçlıyor.
Konfor ve erişilebilirlik ön planda
Dış hatlar terminali giden yolcu katı hava tarafında bulunan Sessiz Oda’da;
-
Konforlu oturma alanları,
-
Aktivite ekipmanları,
-
Uçuş bilgi ekranları ve
-
Bireysel kullanım için küçük bir oda yer alıyor.
Aynı anda 6 yolcunun kullanımına uygun şekilde tasarlanan alan, her özel gereksinimli bireyin bir refakatçisiyle birlikte kullanabileceği şekilde düzenlendi.
Rezervasyonla hizmet veriyor
Sessiz Oda’dan yararlanmak isteyen yolcular, uçuş öncesi 0232 455 00 00 - 4505 numaralı telefondan ya da adb.quietroom@tav.aero adresine e-posta göndererek rezervasyon yaptırabiliyor.
“Kapsayıcı hizmetler sunmaya devam edeceğiz”
TAV Ege Genel Müdürü Erkan Balcı, projeye ilişkin yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı:
“Tüm yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak hedefindeyiz. Sessiz Oda uygulamasıyla, özel gereksinimi olan bireylerin de seyahat sürecinde kendilerini rahat ve güvende hissetmesini amaçlıyoruz. Kapsayıcı ve erişilebilir hizmetler sunmak için çalışmayı sürdüreceğiz.”