Audi, geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Brüksel fabrikasında üretilen Q8 modelinin üretiminin Meksika’ya taşınacağını açıklamıştı. 2024 Eylül ayında Volkswagen Grubu’nun Brüksel tesisine herhangi bir model tahsis etmeyeceğini duyurması, çalışanlar ve sendikalar tarafından tepkiyle karşılanmıştı.
Dev fabrika
Brüksel’in Forest bölgesinde yer alan ve 54 hektarlık bir alana kurulu olan fabrika, uzun yıllar Volkswagen modelleri üretirken, 2004’ten itibaren Audi markasına yöneldi. 2018’den itibaren ise burada elektrikli Audi e-Tron üretimi gerçekleştirildi. Audi yönetimi ve çalışanlar arasında yürütülen müzakereler sonucunda işçilere yasal kıdem tazminatlarının yanı sıra hizmet sürelerine göre ek ikramiye verilmesi konusunda anlaşmaya varıldı.
Renault, Opel ve Ford fabrikaları da kapanmıştı
Audi, fabrikanın kapanmasını önlemek için 20’den fazla yatırımcıyla görüştü ancak uygun bir alıcı bulunamadı. Tesisin gelecekte nasıl değerlendirileceği konusunda belirsizlik devam ediyor. Brüksel’deki Audi fabrikasının kapanması, Belçika’da son yıllarda kapanan diğer otomobil fabrikalarını akıllara getirdi. Daha önce 1997’de Vilvoorde’deki Renault, 2010’da Anvers’teki Opel ve 2014’te Genk’teki Ford fabrikaları da üretimi durdurmuştu. Audi’nin Brüksel fabrikasının kapanması, Avrupa’daki otomotiv üretim dinamiklerindeki değişimin bir yansıması olarak değerlendiriliyor.