İzmir Büyükşehir Belediyesi, iklim krizinin etkileri, artan nüfus ve ekonomik ömrünü tamamlayan altyapının neden olduğu sorunlara karşı içme suyu sistemini güçlendirecek büyük bir yatırım hamlesini hayata geçiriyor. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında kent genelinde eskiyen, sık arıza veren ve su kayıplarına neden olan içme suyu hatları yenileniyor. Karabağlar, Konak, Buca, Gaziemir, Balçova, Narlıdere, Güzelbahçe, Karşıyaka, Çiğli, Bayraklı, Bornova ve Kemalpaşa ilçelerinde sürdürülen çalışmalarla hem vatandaşların kesintisiz suya erişiminin sağlanması hem de altyapının uzun yıllar daha güvenli şekilde kullanılması hedefleniyor.
387 kilometrelik altyapı yenilenecek
İZSU ekiplerinin yaptığı incelemeler sonucunda belirlenen sorunlu bölgelerde başlatılan çalışmalar kapsamında yaklaşık 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ile 165 kilometrelik branşman hattı tamamen yenilenecek. Eskiyen boruların değiştirilmesiyle su kaçaklarının azaltılması, arıza sayılarının düşürülmesi ve suyun daha verimli kullanılması amaçlanıyor. Yenileme çalışmalarıyla birlikte suyun kaynağından vatandaşların evlerine ulaşana kadar geçtiği altyapı sistemi güçlendirilecek. Yaklaşık 33 bin abonenin bağlantısı da yeni sistemle daha sağlıklı hale getirilecek.
Kent genelinde eş zamanlı çalışmalar sürüyor
İZSU’nun yatırım programı kapsamında çalışmalar birçok ilçede aynı anda devam ediyor. Karabağlar’da Arap Hasan, Basın Sitesi ve Sarıyer mahallelerinde başlayan çalışmaların ardından Bozyaka, Çalıkuşu, Sevgi, Kazım Karabekir, Doğanay, Esenyalı, Şehitler ve Vatan mahallelerinde de yenileme yapılacak. Konak’ta Boğaziçi ve Ulubatlı mahallelerinde tamamlanan çalışmaların ardından Lale, Küçükada, Yenidoğan, Ferahlı, Yeşildere, Murat, Huzur, Atamer, Trakya, Zafertepe ve Mithatpaşa gibi birçok mahallede altyapı yenilenecek. Bayraklı’da Refik Şevket İnce, Çay, Çiçek, Cengizhan ve Muhittin Erener mahallelerinde çalışmalar devam ederken, Osmangazi ve Doğanlar mahalleleri ile Bornova Erzene Mahallesi’nde yeni etaplar başlatılacak. Gaziemir’de ise Atatürk, Menderes, Hürriyet ve Fatih mahallelerindeki çalışmaların önemli bölümü tamamlandı.
Güzelbahçe’ye yeni içme suyu hattı
İZSU, mevcut altyapıyı yenilemenin yanı sıra artan nüfusun gelecekteki su ihtiyacına yönelik yeni yatırımları da sürdürüyor. Bu kapsamda Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi arasında 3 kilometre uzunluğunda ve 400 milimetre çapında yeni içme suyu iletim hattı inşa ediliyor. Yeni hat sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanan basınç ve debi sorunlarının azaltılması, bölgenin su ihtiyacının daha güvenli şekilde karşılanması planlanıyor.
Kırsal bölgelerde altyapı güçleniyor
Bornova’nın Kayadibi, Eğridere ve Sarnıç mahallelerinde yeni hat imalatları devam ederken, Gürpınar, Atatürk, Egemenlik, Ümit, Naldöken, Evka-3 ve Kazım Dirik mahallelerinde ana boru yenilemeleri etaplar halinde tamamlanıyor. Kemalpaşa’da ise yeni yerleşim bölgeleri başta olmak üzere birçok mahallede yeni içme suyu hatları döşeniyor. Eski branşmanlar yenileriyle değiştirilirken yeni abonelik bağlantıları da oluşturuluyor.
Hedef kesintisiz ve güvenli su hizmeti
Yaklaşık 730 gün sürmesi planlanan yatırım programı kapsamında yeni şebekeler inşa edilirken mevcut sistemde oluşabilecek arızalara da hızlı müdahale edilecek. Çalışmalar tamamlandığında İzmir’in içme suyu altyapısının daha dayanıklı hale gelmesi, su kayıplarının azalması ve arıza kaynaklı kesintilerin minimum seviyeye indirilmesi hedefleniyor. İZSU’nun yürüttüğü çalışmalarla birlikte İzmirlilere daha sağlıklı, güvenli ve kesintisiz su hizmeti sunulması amaçlanıyor.