İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayının paylaşma, dayanışma ve kardeşlik kültürünü yaşatmak amacıyla geleneksel aşure dağıtımını bu yıl da sürdürdü. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen etkinlik kapsamında Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında vatandaşlara aşure ikram edildi. Gün boyunca devam eden etkinlikte yaklaşık 11 bin kişi aşure ikramından faydalanırken, vatandaşlar hem organizasyondan hem de sunulan hizmetlerden duydukları memnuniyeti dile getirdi.
Kentin dört noktasında aşure ikramı yapıldı
Muharrem ayının manevi atmosferini kent genelinde yaşatmayı amaçlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu yıl da binlerce vatandaşı aynı sofrada buluşturdu. Konak, Buca, Karşıyaka ve Bornova'da kurulan ikram noktalarında vatandaşlara ücretsiz aşure dağıtıldı. Etkinliğe İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı, Sosyal Hizmetler ve Yardımlar Şube Müdürü Sultan Tut ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da katılarak vatandaşlarla bir araya geldi.
Ay yıldızlı aşureler büyük ilgi gördü
İzmir Büyükşehir Belediyesi Aşevi Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan aşureler, yalnızca lezzetiyle değil görsel sunumuyla da beğeni topladı. Belediye aşçıları tarafından kuru meyveler ve çeşitli kuruyemişlerle süslenen aşure kazanlarında oluşturulan ay yıldızlı Türk bayrağı motifi vatandaşların ilgisini çekti. Etkinlik alanlarında uzun kuyruklar oluşurken, vatandaşlar hem muharrem ayının manevi atmosferini yaşadı hem de paylaşmanın simgesi olan aşureyi birlikte tüketti.
İhtiyaç sahibi vatandaşlara ücretsiz ulaşım sağlandı
İzmir Büyükşehir Belediyesi, etkinliğe katılımı kolaylaştırmak amacıyla ihtiyaç sahibi mahallelerde yaşayan vatandaşlar için ücretsiz ulaşım hizmeti de sundu. Belediye otobüsleriyle etkinlik alanlarına ulaştırılan vatandaşlar, aşure ikramına katılarak muharrem ayının birlik ve beraberlik ruhunu birlikte yaşadı. Özellikle yaşlılar, çocuklar ve ulaşım imkânı kısıtlı vatandaşlar için sağlanan bu hizmet, etkinliğe katılanlar tarafından memnuniyetle karşılandı.
Muharrem ayı boyunca binlerce kişiye sıcak yemek ulaştırıldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Gonca Erdem, muharrem ayı boyunca yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi. Her yıl olduğu gibi bu yıl da Alevi kültür dernekleri, cemevleri ve çeşitli derneklerden gelen talepler doğrultusunda oruç açma yemekleri hazırladıklarını belirten Erdem, 16-27 Haziran tarihleri arasında yaklaşık 6 bin 190 kişiye toplam 24 bin 460 öğün sıcak yemek ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Üretimlerin gıda mühendislerinin denetiminde ve hijyen kurallarına uygun şekilde gerçekleştirildiğini belirten Erdem, vatandaşların güvenle tüketebileceği kaliteli hizmet sunabilmek için yoğun bir çalışma yürüttüklerini ifade etti.
Yaklaşık 11 bin kişilik aşure gece boyunca hazırlandı
Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Hüseyin Sönmez ise aşure hazırlıklarının büyük bir ekip çalışmasıyla tamamlandığını belirtti. Yaklaşık 15 kişilik ekiple gece vardiyasında çalışarak 11 bin kişilik aşure hazırladıklarını söyleyen Sönmez, muharrem ayının birlik, beraberlik ve bereket getirmesini temenni etti.
Vatandaşlardan etkinliğe tam not
Etkinliğe katılan vatandaşlar, organizasyondan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Gülseren Akan, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne teşekkür ederek etkinliğin paylaşma kültürünü yaşatan anlamlı bir organizasyon olduğunu söyledi. Aşureyi büyük bir keyifle tükettiklerini belirten Akan, insanların bir araya geldiği etkinliğin adeta şölen havasında geçtiğini ifade etti. Zelal Can Akkuş ise hem aşure ikramı hem de ücretsiz ulaşım hizmeti nedeniyle belediyeye teşekkür ederek özellikle yaşlılar, kadınlar ve çocuklara yönelik sosyal hizmetlerden memnun olduklarını dile getirdi. Naciye Doğan da etkinliğin çok güzel geçtiğini belirterek emeği geçen herkese teşekkür etti ve muharrem ayının birlik, beraberlik ve huzur getirmesi temennisinde bulundu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca gerçekleştirdiği sıcak yemek desteği, aşure ikramı ve sosyal dayanışma çalışmalarıyla paylaşma kültürünü kent genelinde yaşatmayı sürdürürken, binlerce vatandaşı aynı sofrada buluşturarak birlik ve kardeşlik mesajı verdi.