İZMİR

İzmir’de engelsiz ulaşımda yeni adım: “Duraktayım” artık tekerlekli sandalye kullanıcıları için de aktif

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından geliştirilen ödüllü “Duraktayım” uygulaması genişletildi. Görme engelli yolcuların ardından, artık tekerlekli sandalye kullanıcıları da uygulama üzerinden ESHOT Genel Müdürlüğü şoförleriyle doğrudan iletişim kurabilecek.

Abone Ol

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde duyurduğu müjde hayata geçti. Toplu taşımada engelli bireylerin güvenli ve bağımsız şekilde seyahat edebilmesi amacıyla geliştirilen “Duraktayım” uygulamasına, tekerlekli sandalye kullanıcılarını kapsayan yeni bir özellik eklendi. Güncellemeyle birlikte engelli rampasının daha güvenli kullanılmasının önü açıldı.

Şoför durağa gelmeden bilgilendiriliyor

Yeni sistem sayesinde, durakta bekleyen tekerlekli sandalyeli yolcular ESHOT Mobil uygulaması üzerinden bildirim gönderiyor. Bu bildirim doğrudan otobüs şoförünün ekranına düşüyor. Şoför, durağa yaklaşmadan önce yolcunun durumunu görerek aracı rampanın en uygun şekilde açılabileceği noktaya yanaştırıyor. Böylece iniş-biniş sırasında yaşanan zorlukların önüne geçiliyor.

Ödüllü uygulama kapsayıcı hale geliyor

Daha önce görme engelli yurttaşların sesli komutlarla durak ve hat seçebildiği, dış anons sistemiyle gelen aracı kolayca tespit edebildiği “Duraktayım” uygulaması, yapılan güncellemeyle birlikte fiziksel engelli bireylerin de aktif kullanımına sunuldu. IOS ve Android marketlerden ücretsiz indirilebilen ESHOT Mobil uygulaması üzerinden çalışan sistem, kent genelinde kullanılabiliyor.

Amaç: Güvenli ve eşit ulaşım

İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, uygulamanın engelli bireylerin toplu taşıma kullanımını kolaylaştırmayı ve kent yaşamına katılımı artırmayı hedeflediğini vurguladı. Yapılan bu adımla birlikte, İzmir’de engelsiz ve erişilebilir ulaşım hedefi doğrultusunda önemli bir eşik daha aşılmış oldu.