MAGAZİN

Giorgio Armani'nin vasiyeti ortaya çıktı

Geçtiğimiz hafta hayatını yitiren 91 yaşındaki İtalyan moda dünyasının efsane ismi Giorgio Armani'nin vasiyeti ortaya çıktı.

Abone Ol

Moda dünyasının efsane ismi Giorgio Armani, 91 yaşında hayatını kaybetti. İtalyan tasarımcının vasiyeti, kurucusu olduğu Armani markasının geleceğini belirleyen önemli maddeler içeriyor. Vasiyete göre şirketin yönetimi Giorgio Armani Vakfı’na geçerken, hisselerin belli oranlarda satışa çıkarılması zorunlu hale getirildi. Satışlarda öncelik lüks sektörünün dev oyuncularına tanındı.

18 ayda yüzde 15 satış

İtalyan haber ajansı ANSA ve Reuters’ın ulaştığı belgelere göre, Giorgio Armani Vakfı vasiyetin yürürlüğe girmesinden itibaren 18 ay içinde şirket hisselerinin yüzde 15’ini satmak zorunda kalacak. Ardından üç ila beş yıl içinde ek satışlarla bu oran yüzde 54,9’a kadar çıkarılabilecek.

LVMH, L’Oréal ve EssilorLuxottica’ya öncelik

Armani’nin vasiyetinde satışlarda öncelik verilmesi gereken şirketler de açıkça belirtildi. Buna göre LVMH, L’Oréal ve EssilorLuxottica gibi küresel lüks devleri hisselerin potansiyel alıcıları olacak. Satışların gerçekleşmemesi halinde ise halka arz seçeneği gündeme gelecek. Ayrıca şirketin iş birliği yaptığı diğer moda ve lüks markalarının da alıcı olarak değerlendirilmesi gerektiği kaydedildi.

Vakıf yönetimi devraldı

Giorgio Armani Vakfı, markanın tüm hisselerini devralarak kontrolü eline aldı. Vakfın amacı, Armani’nin yıllar boyunca oluşturduğu marka mirasını korumak ve sürdürülebilir bir gelecek sağlamak olarak açıklandı.

Moda dünyasında bir efsane

1970’lerde ortağı Sergio Galeotti ile Armani markasını kuran Giorgio Armani, hayatının sonuna dek hem kreatif hem de idari kontrolü elinde tuttu. Çocuğu olmayan Armani, sektörde “zamansız şıklığın” temsilcisi olarak biliniyordu. 2024 yılında 2,3 milyar euro (2,7 milyar dolar) gelir elde eden şirket, son yıllarda küresel lüks piyasasındaki durgunluk nedeniyle kârlarında düşüş yaşamıştı.