Ege Üniversitesi Engelsiz Ege Birimi Koordinatörlüğü ile Ege Teknopark tarafından organize edilen Engelsiz Erişim Teknolojisi Tasarım Yarışması – İzmir Access the Game Hackathonu başarıyla tamamlandı. Yarışmanın açılışına katılan Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, erişilebilir oyun teknolojilerinin geliştirilmesini hedefleyen etkinliğin Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıdığını vurguladı.
Hackathon alanı özel ekipmanlarla donatıldı
Organizasyon ekibinden Cansu Deniz Yetkin, hackathonun amacını oyun kumandalarını engelli bireyler için modifiye etmek ve video oyunlarını daha erişilebilir kılacak alternatif çözümler geliştirmek olarak açıkladı. Bu kapsamda etkinlik alanında Arduino Leonardo cihazları, breadboard’lar, butonlar ve çeşitli ekipmanlar katılımcıların kullanımına sunuldu.
Teknik atölyelerle beceriler geliştirildi
Etkinliğin ilk gününde Cansu Deniz Yetkin tarafından “Temel Elektronik ve Devrelere Giriş”, ardından Berke Dinç tarafından “Arduino Leonardo ile Oyun Kolu Geliştirme” atölyeleri düzenlendi. İkinci gün Dr. Oğuz Yetkin’in verdiği “Processing Dili ile Oyun Geliştirme” atölyesinde, katılımcılar görsel programlama dili olan Processing ile oyun tasarımına dair temel bilgiler edindi.
Engelli oyuncular paneli düzenlendi
İlk atölyelerin ardından Prof. Dr. Pelin Piştav Akmeşe’nin yönettiği “Engelli Oyuncular Paneli” gerçekleştirildi. Panelde Ertuğrul Yavuz Taş, Ayhan Beğce, Cansu Deniz Yetkin, Deniz Akmeşe ve Doruk Öztürk konuşmacı olarak yer aldı. Katılımcılar, engelli oyuncuların çevrimiçi oyunlarda karşılaştığı zorlukları ve dışlanmışlık hissini örneklerle paylaştı.
YıldızKonuş yazılım sistemi tanıtıldı
Hackathonun üçüncü gününde sunumlar öncesi Dr. Oğuz Yetkin ve Prof. Dr. Pelin Piştav Akmeşe’nin birlikte geliştirdiği “YıldızKonuş” yazılım sistemi tanıtıldı. Aliye Üster Vakfı’nın desteklediği bu sistem, konuşma yetisi olmayan bireylerin iletişim kurmasına yardımcı olmayı amaçlıyor. Katılımcılar sistemle ilgili görüşlerini paylaştı.
Yarışma sonuçlandı, kazananlar ödüllendirildi
Üç gün süren hackathon sonunda takımlar projelerini sunarak jüri değerlendirmesine katıldı. “Donanım”, “Yazılım” ve “3 Boyutlu Tasarım” olmak üzere üç kategoride ödüller verildi. Donanım kategorisinde Çağlar Balık birinci, Ahmet Günal ikinci oldu. Yazılım kategorisinde Bioarmtech takımı (Berke Dinç ve Doğa Oytaç) birinci, EgeNextGen takımı ikinci oldu. 3 Boyutlu Tasarım kategorisinde ise EgeNextGen takımı birinciliğe layık görüldü.
Uluslararası boyuta taşınması hedefleniyor
Etkinlik sonunda konuşan organizasyon sorumlusu Cansu Deniz Yetkin, projeye katkı sunan tüm akademisyen ve gönüllülere teşekkür ederek Access the Game Hackathonu’nun önümüzdeki yıllarda eş zamanlı ve çevrimiçi katılımlarla uluslararası bir etkinliğe dönüştürülmesini hedeflediklerini belirtti.