Türkiye cam ve cam eşya sektörü, küresel ölçekte büyüyen pazarda güçlü performansını sürdürüyor. Ticaret Bakanlığının Kolay İhracat Platformu ve TÜİK verilerine göre sektör, hem ihracat hacmi hem de dış ticaret fazlası ile ekonomiye önemli katkı sağladı. Özellikle Avrupa ve ABD pazarlarında Türk cam ürünlerine olan talep dikkat çekti.
Küresel cam pazarı büyüyor
Kolay İhracat Platformu verilerine göre cam ve cam eşya sektörü, dünya genelinde yüzde 6 büyüme göstererek geçen yıl 230 milyar dolarlık hacme ulaştı. Küresel pazarın 2028 yılına kadar nominal olarak yıllık ortalama yüzde 5,4 büyüme ile 283,7 milyar doları aşması bekleniyor.
Türkiye’de cam sanayisi ise 2023 yılında yaklaşık 6,3 milyar dolarlık büyüklüğe sahipken, 2028’e kadar dolar bazında bu seviyesini koruması öngörülüyor. Düz ve işlenmiş camlardan mimari, ev ve sofra camlarına kadar geniş ürün yelpazesi, sektörün rekabet gücünü artırıyor.
5 yılda 1,4 milyar dolarlık dış ticaret fazlası
TÜİK Özel Ticaret Sistemi verilerine göre Türkiye, 2020–2024 döneminde 7,2 milyar dolar cam ve cam eşya ihracatı gerçekleştirdi. Aynı dönemde ithalat 5,7 milyar dolar oldu. Böylece sektör, son 5 yılda 1,4 milyar doların üzerinde dış ticaret fazlası verdi.
2025 yılının ocak–ekim döneminde ise ihracat 1,3 milyar dolar, ithalat 1,1 milyar dolar olarak kaydedildi. Bu dönemde sağlanan dış ticaret fazlası 166 milyon dolar oldu.
İhracatta lider İtalya, ABD yükselişte
Türkiye’nin son 5 yıllık cam ve cam eşya ihracatında İtalya, her yıl ilk sırada yer aldı. Süs eşyalarından mutfak gereçlerine kadar uzanan ürün gruplarında bu ülkeye toplam 705,2 milyon dolarlık satış yapıldı.
2024 yılının ilk 10 ayında ise en fazla ihracat Amerika Birleşik Devletleri’ne gerçekleştirildi. ABD’ye yapılan ihracat 115,7 milyon dolar olurken, İtalya yaklaşık 115 milyon dolarlık satışla ikinci sırada yer aldı.