Ticaret Bakanlığı, yenilenmiş cep telefonu ve elektronik ürün ticareti yapan bir firma hakkında, tüketicilerden gelen şikayetler üzerine inceleme başlattı. Bakanlık, vatandaşları yenilenmiş ürün alırken yalnızca Yenileme Yetki Belgesi sahibi firmaları tercih etmeleri konusunda uyardı.
Tüketici şikayetleri soruşturma başlattı
CİMER ve e-Devlet üzerinden yapılan yoğun başvurular üzerine harekete geçen Ticaret Bakanlığı, söz konusu firmanın 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında “Yenileme Yetki Belgesi” sahibi olduğunu ve yetkili yenileme merkezi olarak faaliyet gösterdiğini açıkladı.
Açıklamada vatandaşların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve e-Devlet üzerinden ulaştırdığı şikayetlere ilişkin şunlar kaydedildi:
" Ticaret Bakanlığımıza ulaşan tüketici başvurularında; kullanılmış malların değerleme ve bedel ödeme işlemlerinin mevzuatta öngörülen sürelerde tamamlanmadığı, garanti kapsamındaki hakların tüketicilere kullandırılmadığı, IMEI numarası klonlanmış, kayıp, kaçak, çalıntı ürünlerin yenilendiği, yenileme işlemlerinde yapılan parça değişikliklerinin veya uygulamaların sertifikaya işlenmediği, sertifikasız satış yapıldığı, ilan ve reklamlarda yer alan iddialara aykırı uygulamalar bulunduğu yönünde şikayetler yer almaktadır."
Bakanlık, söz konusu şirket hakkında Ticaret Müfettişleri tarafından yürütülen inceleme ve denetimlerin sürdüğünü belirtti.
Yenileme Yetki Belgesi uyarısı
Ayrıca Bakanlık, tüketicileri yenilenmiş ürün alırken mutlaka Yenileme Yetki Belgesi bulunan firmaları tercih etmeleri konusunda uyardı. Olası mağduriyetlerde ise Alo 175 Tüketici Danışma Hattı veya CİMER üzerinden başvuru yapılabileceği hatırlatıldı.