İzmir Büyükşehir Belediyesi, olası afetlerde hem vatandaşların hem de sahada görevli ekiplerin iletişim ihtiyaçlarını karşılamak üzere üç adet Acil Durum Haberleşme Römorku kurdu. Türkiye’de ilk kez uygulamaya konan bu sistem, 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verebiliyor ve uzaktan kontrol edilebiliyor.
Tüm iletişim ihtiyaçları tek merkezde
Acil Durum Haberleşme Römorkları; mobil şarj, internet, kamera sistemleri, jeneratör, aydınlatma ve anons sistemleri gibi birçok bileşeni bünyesinde barındırıyor. Bu kapsamlı yapısıyla hem sahada çalışan ekiplerin kesintisiz görev yapmasını sağlıyor hem de vatandaşların temel ihtiyaçlarını karşılıyor.
Koordinasyon güçlenecek, güvenlik artacak
Sistemde yer alan kamera sistemleri sayesinde tüm süreç anbean kayıt altına alınacak. Bu da sahadaki müdahale ekiplerinin koordinasyonunu kolaylaştıracak ve güvenlik zafiyetlerinin önüne geçecek.
"İletişim koparsa koordinasyon da kopar"
İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi Ağları Şube Müdürü İbrahim Karahan, iklim krizine bağlı afet risklerinin arttığını belirterek afetlere karşı hazırlıklı olmanın zorunluluğuna dikkat çekti. Karahan, “İzmir’in afetlere dirençli bir kent olması için çalışıyoruz. Römorklarımız güneş panelleri ve jeneratörlerle 7/24 çalışıyor. Türkiye’de ilk kez yerel yönetim düzeyinde böyle entegre bir sistem kuruldu” dedi.
AFAD koordinasyonunda devreye girecek
Acil Durum Haberleşme Römorkları, Buca Toros Afet Koordinasyon Merkezi’nde hazır bekletiliyor. Olası bir afet durumunda, AFAD’ın yönlendirmesiyle toplanma alanlarında hizmet verecek.