Bu akşam Türkiye saatiyle 20:50 sularında başlayan erişim sorunu, kullanıcıların uygulamaya giriş yapmasını ve mesaj göndermesini engelledi. Hem mobil uygulamada hem de WhatsApp Web üzerinden erişim kesintisi yaşandı. Bu durum, özellikle platformu aktif olarak kullanan kişiler ve işletmeleri etkiledi.

21:02'de normalleşme başladı

Kesinti dünya genelinde birçok ülkede rapor edilirken, Türkiye'deki kullanıcılar da WhatsApp hesaplarına erişim sağlayamadı. Ancak TSİ 21:02 itibarıyla platformun tekrar çalışmaya başladığı ve hizmetin normal seyrine döndüğü gözlemlendi.

Ulaştırma Bakanlığı'ndan mesaj

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, kesintiye ilişkin sosyal medya platformu X üzerinden bir açıklama yaptı. Sayan, Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi’nin (USOM) kesintiyi raporladığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
"WhatsApp servislerinde global bir hizmet kesintisi olduğu Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezimiz tarafından raporlanmıştır. Ekiplerimiz süreci takip etmektedir."

Ramazan öncesi et fiyatlarına zam kapıda! Ramazan öncesi et fiyatlarına zam kapıda!

Global bir kesinti

WhatsApp’ın ana şirketi Meta’dan konuya ilişkin resmi bir açıklama yapılmazken, yaşanan sorunun global bir hizmet kesintisi olduğu üzerinde duruluyor.

g

Kaynak: Haber Merkezi