İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin, moda sektöründe yenilik ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi incelediği makalesiyle uluslararası prestijli ödül kazandı.

Moda ve sürdürülebilirlik arasındaki dengeyi inceledi

İngiltere merkezli Emerald yayıncılığının pazarlama alanındaki önde gelen dergilerinden Journal of Social Marketing tarafından "Literati Award 2024" ile ödüllendirilen Doç. Dr. Ertekin, makalesinde sürdürülebilir moda konusunda önemli çözüm önerileri sundu. Ertekin, aşırı moda tüketiminin sosyal ve ekolojik açıdan tehdit oluşturduğuna dikkat çekerek, bu durumun sürdürülebilir çözümlerle desteklenmesi gerektiğini vurguladı.

Ege Üniversitesi'nde lisansüstü eğitim çalıştayı Ege Üniversitesi'nde lisansüstü eğitim çalıştayı

Sosyal Pazarlama Çözümleriyle Fark Yarattı

Sosyal pazarlama çözümleriyle fark yarattı

Ertekin, "Yenilik arzusu ve sürdürülebilirlik: Moda endüstrisinde sosyal pazarlamanın zorunlu gereksinimi" başlıklı makalesiyle moda endüstrisinin sürdürülebilirlik hedefleriyle uyumlu çözümler önerdi. Tüketicilerin yeniye olan arzusunu ve bu arzunun moda sektöründeki sürdürülebilirlik hedefleriyle nasıl çeliştiğini incelediğini belirtti.

Sürdürülebilirlik ve yenilik arzusu birleştirilebilir

Doç. Dr. Ertekin, "Moda endüstrisinde sürdürülebilirlik ile yeniye duyulan arzuyu birleştirerek, markaların bu ikiliyi nasıl dengeleyebileceği üzerine öneriler sunduk. Markalar, eskiyi değerlendirmek yerine, yenilik arzusunu göz önünde bulundurmalı ve buna uygun sürdürülebilirlik politikaları geliştirmeli" dedi.

Kaynak: İHA